Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





16 August 2014

label op zaterdag 38
tag on saturday 38

Ik kreeg een kilo pruimen en maakte chutney
I got a kilo of plums and made chutney



Het moet natuurlijk duidelijk zijn wat in die potten zit, dus stempelde ik labels en dekseletiketten. Lekker simpel. 
Of course it has to be clear what is in the jars, so I stamped tags and lid labels. Nothing fancy.




Touwtje gestrikt om het label vast te zetten, ziet het er toch nog een beetje feestelijk uit :)
For a bit festive look the hemp twine is tied into a 'bow' :)



Nog een paar weken wachten voor we mogen proeven...
Now we have to wait a few weeks until we can taste...



post signature

7 comments:

  1. Ziet er super leuk en smakelijk uit Dymphie!

    ReplyDelete
  2. Mooie labels! En levert ook nog eens prachtige foto's op!

    ReplyDelete
  3. Hmm, Chutney van pruimen heb ik nog niet geproefd. Ziet er smakelijk uit en leuk door de vrolijke labels!

    ReplyDelete
  4. ziet er niet alleen super maar ook heel lekker uit

    ReplyDelete
  5. Yamm, ik ben gek op chutney. Ik kreeg gisteren toevallig ook een mand vol pruimen. Waar is het recept of is dat geheim? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het is echt hele lekkere chutney geworden, tenminste het beetje dat ik over had na het potten vullen en heb geproefd. De rest moet nog even 'staan' :)
      Het recept: pruimenchutney

      Alleen veranderde ik een aantal dingen, want zondag en niet alles in huis, bovendien kook ik meestal uit de losse pols, deze keer ook:
      geen geleisuiker, maar rietsuiker
      geen mosterdzaad, maar kruidnagel, peperkorrels en kardemonpeulen. Alles een beetje gekneusd en in een groot thee(kruiden)ei mee laten sudderen.
      geen verse gember, maar gekonfijte gember heel fijngesneden en een flinke scheut gembersiroop
      rode wijnazijn en een scheut balsamico
      en er lag nog een appel die op moest, die ging er ook in, inclusief een extra rode ui :)

      succes en smakelijk :)
      Dymphie

      Delete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)