Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





9 March 2013

label op zaterdag 5
tag on saturday 5

Ben er weer een beetje :)
I'm back, sort of :)
˚˚˚˚˚˚˚˚

Al rommelend in een kast kwam ik oude naaipatronen tegen en met oud bedoel ik uit de tachtiger jaren. Op Marleen's bord op Pinterest zag ik deze tags: klik en dat zorgde voor een ideetje
While rummaging a closet I stumbled on some vintage sewing patterns and with vintage I mean from the eighties. On Marleen's Pinterest board I noticed this tags: click and that sparked an idea
Labels gestanst, genaaid, geplakt en wat rommeltjes als toppers
Die cut labels, sewn and pasted, some random items as toppers
(Die naailessen in 1984 waren geen groot succes, veel te veel draadjes om af te hechten)
(Those sewing lessons in 1984 were not a huge succes, far too many ends to tie off)
Op de achterkant van de labels een stempel gezet en wat ruimte gelaten om te schrijven
A stamped image on the back of the tags and some room left to write a message
De lintjes zijn samengesteld van organzalint geplakt op heel oud linnen tape. Die twee totaal verschillende materialen doen het goed samen. Op het linnen stempelde ik nog een kronkeldraadje.
The ribbon are assembled from organze ribbon sticked to very old linen tape. These two totally different materials go nicely together. A swirly thread is stamped on the linen.


ink: colorbox crafters pigment ink & brilliance moonlight white - stamps: clubscrap (2004) - cutting die: tiny tags&tabs - vintage sewing pattern - vintage linen tape - white organza ribbon (not the green test piece as seen on the photo)

Tegenwoordig naai ik nog zo af en toe een eenvoudige top of zomerrok, lekker rechttoe rechtaan
Nowadays I sew a simple top or summer skirt every now and then, only straight forward patterns

post signature

15 comments:

  1. Wel je, zelfs een patroon is niet veilig bij jou... Nee, zonder gekheid: ik vind ze leuk! En zo´n gaaf papier kun je niet bij de scrapwinkels kopen.... Fijn weekend, Gerrina

    ReplyDelete
  2. Mooi vintage! Leuk, al die losse draadjes en verschillende toppers!

    ReplyDelete
  3. Origineel, zeker met dat mooie papier. Ik vind ze super gaaf. Lekker losjes. Groetjes, Marleen.

    ReplyDelete
  4. Werkelijk ontzettend leuk idee en fantastisch uitgevoerd. Inspirerend!

    ReplyDelete
  5. SUPER!!!! Dit is echt gaaf!! Wow, wat heb je dit gaaf gedaan! Die losse draden, de klosjes, het gebruikte oude papier, helemaal super de super!!!!

    ReplyDelete
  6. dat ziet er heel gaaf uit. Mooi gedaan.

    ReplyDelete
  7. Mooie variatie van de oorspronkelijke labels!
    En dan te bedenken dat ik al mijn patroonbladen heb weggedaan omdat ik nu zelf mijn patronen maak:)
    De rommeltjes die zijn super gaaf net als alle details.

    ReplyDelete
  8. Wat is dit mooi!!Echt heel erg leuk . Ga meteen pinnen .

    ReplyDelete
  9. Hihihi ik lach me wat afom die blogpauze van jou!! T levert een berg posts op ;-) erg leuk, deze tags!!

    ReplyDelete
  10. Enig!!!
    Zo leuk met al die verschillende bovenkantjes!!!

    ReplyDelete
  11. What suuuuper coooool tags are these!!! You were making me laugh about what you sew:):)I think we have all tried to sew at some point in our crafty lives.....I can remember the fun.

    ReplyDelete
  12. Mooie steken, leuke 'hangende' draadjes, prachtig dat patroonpapier als basis! Die klosjes topper is de max :) Leuke lintjes ook!

    ReplyDelete
  13. Helemaal leuk, wat ben je toch creatief!

    ReplyDelete
  14. I realized that I saw this post in my email and never got here to visit you and tell you how much I Love them...brilliant use of sewing notions ... your machine makes some snazzy stitches = Very Nice!
    oxo

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)