Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





22 January 2013

flexagon: wilde sneeuwjachten
flexagon: wild snowdrifting



wilde sneeuwjachten-
wanneer ik hier blijf stil staan,
dwarrelt het rond mij.
~chora
(uit 'haiku: een jonge maan')

wild snowdrifting-
when I am standing still here,
it twirls around me.
~chora
(from: 'haiku: een jonge maan')



Deze soort flexagon is eigenlijk niet zo geschikt voor een haiku (3 regels vs 4 kanten, jeweetwel)
This kind of flexagon isn't the best to showcase a haiku (3 lines vs 4 sides, youknow)



Gelukkig is de tweede regel altijd lang, dus die hakte ik in tweeën. Paste ook nog beter op de flappen :)
Luckily the second line is always a long one, so I chopped that one into two. Fitted better on the pieces too :)



'dwarrelt' kreeg witte randjes
'dwarrelt' ('twirls') got white edges



Je kunt foto's maken van zo'n flexagon wat je wil, maar op een filmpje zie je toch beter hoe het werkt:
You can make flexagon photos as many as you like, but it's on a video you can see it's working:


Van harte aanbevolen om er ook een te maken, plezier verzekerd!
Warmly recommended to make one too, lots of fun assured!


aanvulling: voor het geval de video hier niet afspeelt: kijken op youtube
edit: in case the video doesn't play here: watch on youtube

post signature

18 comments:

  1. Passende tekst, in alle opzichten :) Mooi hoe je 'dwarrelt' liet dwarrelen!
    En dat filmpje toont inderdaad heel mooi het vouwsel. Prachtig!

    ReplyDelete
  2. wow dit is erg leuk gedaan zeg, het is inderdaad goed te zien op het filmpje!

    ReplyDelete
  3. Mooie filmpje prachtige flexagon en hele mooie pakkende tekst!

    ReplyDelete
  4. Aaarrccchhh, ik kan de video niet bekijken, hij zegt, dat ik nasr youtube moet, maar dasr vind ik het niet, jammer, maar watvik hier zie vind ik top!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ik heb de post aangepast, de directe link staat er ook bij, kijken op Youtube. Nu maar hopen dat het zo wel lukt :)

      Delete
  5. mooi toepasselijk kaartje geworden met dit weer.

    ReplyDelete
  6. ERG leuk Dymphie!
    Prachtig toepasselijke haiku!
    Leuk detail die witte randjes bij die dwarrelende letters...

    ReplyDelete
  7. goed idee zeg, zo'n haiku ;-)
    superleuk gedaan!
    groetjes
    Evelyn

    ReplyDelete
  8. Mooi! En je hebt gelijk; op zo'n filmpje zie je het beter... Leuk dat dwarrelen en die "beweging" komt ook een beetje terug in de hexagon zelf...knap! Groetjes, Gerrina

    ReplyDelete
  9. wat is ie leuk geworden!
    groetjes, Annie

    ReplyDelete
  10. Leuk idee om een haiku te nemen. Kon het filmpje bekijken op Youtube.

    ReplyDelete
  11. Geweldig! Heel toepasselijke haiku, prachtig hoe dat ook in het filmpje "meedwarrelt". Super om de haiku op de never-ending-card te verwerken, heel mooi gedaan!
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  12. ja goed zeg, dat je het filmpje laat zien! Hm, ik zie op de voorkant een hond die uh, stil staat om uh, nou ja, zijn staart staat omhoog ;) ennuh, die staat dus stil, maar ja dan dwarrelt het dus enorm om hem :) Hm, heb ik een beetje last van teveel fantasie?? Hoe dan ook, wat een geweldig leuk en mooi flexagon!!

    ReplyDelete
  13. Hele mooie tekst die het geheel helemaal afmaakt.

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)