Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





27 May 2008

Opleuken en verandering van plan / Pimping and change of plan

Eerst het opleuken.
First the pimping (is this a word one can use? *lol*).




Vorige week kocht ik een nieuw zeeppompje bij de HEMA voor in mijn atelier (gaaf, ik heb een atelier, nog lang niet klaar maar ik vind het zo geweldig om het te kunnen zeggen), het is een geglazuurd ding en alcoholinkt pakt daar prima op.
Last week I bought a soap dispenser to use in my studio (how cool to be able to say this). It's a very smooth china kind of surface and alcohol inks just hold perfect on it.




Geen idee of het erg duurzaam is, ik ben niet van plan er een sealer overheen te spuiten. Als het te veel slijt doe ik er gewoon weer een nieuw laagje alcholinkt op.
Not a clue if it's very durable. I'm not going to use a sealer, I will just see if it wears off and will add a new layer alcohol inks is necessary.


Dan het verandering van plan.
Next the change of plans.


De shrine waar ik aan begonnen ben, had ik wit gegrond en dat stond me helemaal niet aan. Een litertje zwarte zwarte gesso gekocht, ze hadden alleen deze van N&W staan (of 5-liter emmers van een ander goedkoper merk, maar dat ging me te ver). Wat is dit supergoed spul zeg. Het laagje uit het deksel was genoeg om dit bakje helemaal dekkend zwart te gronden.
I grounded the shrine I started last week with a white gesso and didn't like it. So I got a liter black gesso and, wow, this is such a nice quality. I only needed a tiny bit to cover the tray.

11 comments:

  1. Love your soap dispenser!Yes, "pimpin" is definitely a word you can use. In fact, I wish I had named my recent blog entry: "Pimp My Studio." Thanks for making ME laugh this morning!

    XXOOO,
    Alberta

    ReplyDelete
  2. haha Dymphie ik hoop dat de volgende opdracht voor je shrine snel komt anders heb je emmers vol met alle kleuren gesso straks!! Vind je zeeppompje echt schitterend geworden. Geeft een prachtig effect.

    ReplyDelete
  3. Gaaf pomnpje geworden. Wow en een grote stap van wit naar zwart, ben erg benieuwd hoe het srhine project verder gaat.

    ReplyDelete
  4. Wat een mooi zeeppompje staat er nu in je atelier.

    ReplyDelete
  5. your soap dispensor turned out great!
    (oh i wish i had a studio;))

    ReplyDelete
  6. Je zeeppompje ziet er superleuk uit.

    ReplyDelete
  7. WOW!!! your soap dispenser is just fabulous and I am TOTALLY jealous of the fact you have a studio LOL
    xx

    ReplyDelete
  8. De zeepdispenser is heel leuk geworden!

    ReplyDelete
  9. Wow! The alcohol inks look amazing on that!!!

    xo,

    Carmen

    ReplyDelete
  10. Love the soap dispenser, LOL - 'Pimp' is the word of the moment in Los Angeles, pimp my ride, pimpin', pimp my home, pimped out - I can't fight the tide :)

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)